12 Kasım 2015 Perşembe

Citavi ile tez yazımı

Merhaba arkadaşlar, bugün bir tık ile tez nasıl yazılar hakkında konuşacağım. Böyle bir şey mümkünmüdür?. Evet mümkündür. Öyle programlar varki tez, makale ve ödev gibi yazınsal herşeyi tek tıklama ile hemen gerçekleştiriyor. Öncelikle programı çok iyi bilmeli ve effective kullanmamız gereklidir.
Bu tür yazılımları yapan yabancı firmalar zaten araştırmacıyı en az bilgisayar başında tutmak için ellerinden geleni yapmaktadırlar. Araştırma ve yazma yöntem ve tekniklerini bilen yazılım şirketleri. Araştırmacının her türlü ihtiyacını karşılayacak programlar üretmek için devamlı araştırma yapmaktadırlar. Sözü uzatmaya gerek yok. Nasıl cevabını vermek için işin mantığını kendi zihnimizden sorgulamak gerekir. Olayı daha da somutlaştırmak gerekirse aklıma gelen şu örneği vermek yerinde olur düşüncesindeyim. Belki biraz abes olacak özür diliyorum. Bir dolma yemeği yapacağız diyelim malzemeleri hemen alır hazırlar aynı zamanda da iç kısmını da ayrı bir şekilde hazırlarız sonrasında iç kısmı, hazırladığımız patlıcanların içine doldurur tencereye dizer gerekli eklentileri yaptıktan sonra ocağa koyarız. İşte bu hazırladıklarımızın dolma yemeği olup yenilebilecek bir ürün olabilmesi için ocağın altını yakmamız gerekecektir. Yukarıda belirttiğim tek tık ifadesi de bu ocağı ateşleme ifadesi ile aynıdır.

Hiç bir yazılım sıfırdan istediğimiz bir şekilde bize tez veya makale gibi diğer yazınsal ürünler sunmaz. Fakat ihtiyacımız olan herşeyi bir programda yaparak ortaya bir yazınsal eser üretme sürecinde önemli görevler üstlenen programlar var. Bugün bu programlardan biri olan Alman menşeili Citavi programını tanıtacağım. Tabi hemen programın derslerine geçmiyorum. Programın arayüzünden bir takım kareler sunarak bu prgramla neler yapabileceiğimiz hakkında bilgi vereceğim.

Citavi programının son sürümü 5.0 ve üzeridir. Program şu linkten idirilebilinir. Program ücretlidir. Fakat demo versiyonu herkes tarafından kullanılabilinir ancak 100 eser ekleme izni vardır. Programın word ile bağlantısı mükkelmel olup Latex gibi diğer yazılım dili ile de uygunluğu son derece iyidir. Citavi ile internetten literatür taraması ve manuel olarak her türlü eser girdisi yapılır. Eserlere dosyalar eklenebilinir ve bu eklentiler aynı program üzerinden okunur. Kısacası bu programı iyi bilen birisi, başka hiç bir programa ihtiyaç duymaz. Ben iki yıldır kullanıyorum. Gerçekten bir araştırmacının ihtiyaç duyduğu herşeyi bu program sağlamaktadır. Citavi programının derslerini kısa zamanda yazmaya başlayacağım. Citavi Derslerini daha çok sizin ihiyaçlarınıza göre başlıklandıracağım. Sizde göreceksiniz, tek tıkla tezinizi yada diğer yazınsal eserlerinizi yazacaksınız. Yazıyı fazla uzun tutmuyorum. Hemen bir kaç görüntü vereyim.

Citavi arayüzü



Citavi programının Word ile bağlantısı

Arkadaşlar bugün yeni bir programa başladım. Hangisini öğreneceğiz hocam diye sorduğunuzu duyuyorum. Ben de sordum. her defasında hissettiğim bir eksiklik beni farklı bir program öğrenmeye itti. bu alanda epey bir program öğrendim. Citavi programı benim ihtiyaçlarımın büyükbir bölümünü karşıladı ama biraz komplike bir programdır. işin mantığını anlayan bu tür programları çok rahat çözer ve çok rahat eder. Derslerde göreceksiniz. herkese saygılar. 

Celal Öney

Şanlıurfa 2015

3 yorum:

Unknown dedi ki...

sevgili hocam bloğunuzla yeni karşılaştım. birçok program tanıtmış ders vermişsiniz emeğinize sağlık.tez yazımına yeni başlayacağım ve tez dışında yds ve alese de hazırlanıyorum bu nedenle zamanımı iyi kullanmam lazım. anlattığınız programları daha önce hiç duymamıştım ve kafam karıştı açıkçası hangisini kullanayım kararsız kaldım. o nedenle sizden en kullanışlı ve kullanımı çok zorlamayacak bir program önermenizi rica ediyorum. şimdiden teşekkür ediyorum.

celal öney dedi ki...

Mendeley Programını ilk etapta öğrenmeni tavsiye ederim, kısa zamanda öğrenir tezin için iyi organize olmanı sağlar hem de internet erişimi olduğundan dolayı her yerde tez için toplamış olduğun kaynaklara rahat ulaşırsın, saygılar. sorularınız olursa aynı şekilde sorabilirsiniz.

Legal Translation Company in Dubai dedi ki...

Thanks for sharing this knowledgeable blog with us, truly a great informative site. It is very helpful for us. Visit website Here: legal Translation
Financial Documents Translation Dubai

Popüler Yayınlar