6 Kasım 2015 Cuma

Yüksek Lisans ve Doktora TEZLERİ için İÇİNDEKİLER TABLOSU kolayca NASIL OLUŞTURULUR?

Selam arkadaşlar, bu dersimizde Yüksek Lisans veya Doktora tezi yazan arkadaşlarımızın karşılaştığı önemli bir problem olan “Tezin İçindekiler Kısmı”nın nasıl meydana getirildiği konusuna açıklık getirmeye çalışacağım. Arkadaşlar, hepimiz tezimizi yazarken başlıklar meydana getiririz. Daha sonra bu başlıkların ana başlık, alt başlık, alt alt başlık şeklinde belli bir hiyerarşide düzenlemelerini yaparız.
Word programında başlık nasıl ekleriz? Bu konuda hazırladığım dersi tekrar gözden geçirebilirseniz iyi olur çünkü bu derste hazırladığım sayfayı tekrar kullanacağım. Bu noktada bilinmesi gereken en önemli konulardan biri yazıya başlık özeliğinin nasıl kazandırıldığı ve başlık hiyerarşisinin nasıl ayarlandığıdır. Bu konuda yeteli açıklamayı önceki word dersimizde anlattık, kontrol etmek isteyen arkadaşlar buradan sayfaya erişim sağlayabilirdler.

Şimdi wordda hazırlamış olduğum sayfada başlıkları verdim ve diğer alt başlıkları da hazırlayarak hiyerarşiyi de ayarladım. Dikkat ederseniz bu konu, yazacağınız tezin en son işlerinden biridir. Siz başlıklarınızı vererek yazınıza devam edin, ne zaman ki artık başlık verme işlemi bitti, tezin içindekiler kısmını tek tıkla oluşturabilirsiniz.


Evet arkadaşar yukarıdaki resimde başlıkları ve alt başlıkları verilmiş bir sayfa görüyorsunuz. Şimdi bu sayfanın üzerinde yeni bir sayfa açarak içindekiler kısmını oraya oluşturacağım.



Arkadaşlar yukarıdaki resimde görüldüğü gibi 1nl okla Giriş başlığının soluna tıklıyorum, 2 nl okla gösterdiğim alana gelin, ekle bölümünden boş bir sayfa ekleyin ve yukarıdaki sayfanızın üstüne yeni bir sayfa açılacak işte bu sayfa bizim içindekiler kısmını oluşturacağımız sayfa olacaktır.




Yukarıdaki resimde 1 nl okla sayfayı küçültüyorum iyi görmeniz için, 2 nl okla eklediğim yeni sayfanın en başına tıklıyorum 4nl okla gösterdiğim içindekiler sekmesini tıklıyorum.




Resimde gördüğünüz gibi yenibir panel açıldı ben 1 nolo okla gösterdiğim alanda bulunan ve 2 nl alanda gösterdiğim içindekiler kısımına tıklıyorum ve içindekiler sayfası hemen boş sayfada oluşuyor. Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi.




Burada hemen bir soru gelebilir, örneğin başlıkların numaralandırmasını nasıl yapacağız? Öncelikle okla gössterdiğim içindekiler bölümünü mouse ile seçiyoruz, yazı seçer gibi,




Yukarıdaki resimde 1 nl okla seçimi gerçekleştiriyorum 2 nl okla Giriş bölümüne geliyorum, 3 nl okla numaralandırma bölümünde okla gösterdiğim alana tıklıyorum. Ve sonuç aşağıdaki gibi oluyor, siz farklı numaralandırma seçimleri yaparak farklı sonuçlar elde edebilirsiniz. Bu arada ben word 2010 kullanıyorum resimlerdeki word ile sizin word farklılık gösterebilir.

Aşağıdaki resim ulaşmak istediğimiz hedefin sonucudur.



Umarım yararlı olmuştur.


Bu dersimizde wordda içindekiler bölümü nasıl oluşturulur sorusuna cevap aradık. Alıştırma yaparsanız butonların yerlerini ve yapacağınız seçimleri aklınızda tutabilirsiniz. Dersi yararlı görüyorsanız arkadaşlar paylaşın lütfen, bu özelliği bilmediği için çok sıkıntı çeken arkadaşımız var.

Celal Öney

Şanlıurfa 2015









2 yorum:

Legal Translation Company in Dubai dedi ki...

Thanks for sharing this knowledgeable blog with us, truly a great informative site. It is very helpful for us. Visit website Here: Translation of Laws Dubai
English to Irish Translation in Dubai

kalemtez dedi ki...

https://www.kalemtezhazirlama.com/yuksek-lisans-bitirme-tezleri-yazilir/
Bitirme TeziYüksek Lisans Tezi
Yüksek Lisans Bitirme Tezleri Yazılır

Popüler Yayınlar