16 Kasım 2015 Pazartesi

Almanca Metin Okuma ve Anlamlandırma Çalışmam.

Kitabın Videoları 

Arkadaşlar herkese merhaba, İngilizce Metin anlamlandırma derlerine başlamıştık. Yavaş yavaş bu derslere devam ediyoruz. Bu desimizde ise Almanca metin okuma ve anlamlandırma derslerine başlıyoruz. Uygun bir orta seviyeden kitap secerek okuma ve anlamlandırmaya başladık. Okuduğumuz Almanca kitabın ismi “Ein Mann ein Frau” dır.  Kitabı okudum gerçekten çok güzel ve diyaloglarını anlayabileceiğimiz bir hikaye kitabı. Almancayı nasıl öğrendin diye soran arkadaşlara “yabancı dil sorununu nasıl çözdüm” adlı makalemi tekrar tavsiye edirim.




Bölüm 1- Tanners Party


 1- Sonunda caddeyi buldum. Gerisi problem değil. Müziğin sesi çok yüksek, evin dışından bile duyulabilliyor. Artık geç hem de çok geç. Saat gecenin biri. Bir parti için iyi bir saat. Kapı açıldı. Koridorda bir kaç kişi göründü ve beni gördüler.

-”Merhaba” dedim… “Tanner orda mı?”

Bir bayan gülerek “elbette” dedi. “Bu bir doğum günü partisi”

“Biliyorum” dedim. “O nerede?”

“Oturma odasında” diye cevapladı bayan “belki de dışarıda terasta” dedi.

2- Süper, koridorun arasından gittim. Evin güzel olduğunu düşündüm çünkü lüks eşyalar var. Ayrıca parti de güzel bir parti. Bir çok insan var ve herkes eğleniyor burada. Mutfakta içecekler var, salonda insanlar salsa dansı yapıyor bahçede ise temiz bir hava var. Herkes içiyor ve gülüyor, konuşuyor ve sigara içiyorlar, bazıları kendibaşına bazıları da arkadaşıyla sanki profesyonelce dans ediyorlar. Müzik çıldırtırcasına yüksek fakat kesinlikle iyi. Gerçekten de güzel bir atmosfer var. Aniden, elinde bir tepsi olan çekici bir bayan önümde dikildi.

3- “Bir cin tonik istemisiniz” diye sordu. “Hayır, teşekür ederim” diye cevapladım “gerçekten çok kibarsınız fakat şimdi olmaz”

Bayan gülerek uzaklaştı. İşte başka güzel bir bayan daha yanıma geldi. Yemyeşil elbiseler içinde. “Dans etmek istermisiniz” diye bana sordu. “Hayır, ne yazık ki hayır” dedim. Gözlerimin içine bakarak “ yazık, gerçekten çok yazık” dedi.

Arkadaşlar Almanca derslerim devam edecek, İngilizce Metin anlamlandırma derlserimiz devam ediyor, umarım yararlı olur. inşallah bende devamlı yazarım. tek korkum devamlılığı koruyamamak. inşallah üstesinden geleceğim. herkese saygılar.

Celal Öney

Gaziantep 2015


1 yorum:

Legal Translation Company in Dubai dedi ki...

Thanks for sharing this knowledgeable blog with us, truly a great informative site. It is very helpful for us. Visit website Here: English to Mandarin Translation in Dubai
English to Bokmal Translation in Dubai

Popüler Yayınlar