1 Kasım 2015 Pazar

Tezini WORD'a yazanlar, yüzlerce sayfa arasında nasıl gezineceksiniz? İşte cevap

Arkadaşlar araştırma ve yazma sürecinde teknoloji kullanımı derslerimize bir yenisini daha eklemek istiyorum. Tanıdığım herkes tezini ve makalesini genellikle Word programı kullanarak hazırlamakta, aslında batı word’u çoktan terkedip latex gibi dilleri kullanarak araştırmasını yazıya döküyor. Neyse, o dilin dersleri de bu blogta yer alacak, eminim ki meraklı arkadaşların merakını bir nebzede olsa gidereceğim bu blogda, inşallah diyelim.

Word’da yazı yazarken, bu başlıklar içeren uzun bir makalede olabilir 500 sayfalık, yüzden sayfa başlık içeren bir tez de olabilir. En büyük sıkıntımız rahat ve hızlı gezinememe, gözlemlediğim kadarıyla bir çok arkadaşımız Word’da halen yetersiz. Sayfalar arası gezinirken habire mouse’un cursor dediğimiz tekerleğini çevirip duruyor. Büyük bir zaman kaybı, wordun bir iki özelliğinin bilinmesiyle bu durum ortadan kaldırılabilir.

Hemen resimde anlatayım, ama şunu belirteyim ben word 2010 kullanıyorum.




Yukarıdaki resimde başlıklar meydana getirdim ama henüz başlık özelliği kazandırmadım 1 nl okla gösterdiğim başlıkları meydana getirdiğimi gösteriyorum 2 nolu okla henüz başlık özelliğini vermediğimi gösteriyorum birazdan başlık özelliği kazandıracağım. 3 numaralı alan ise wordda nerede olduğumu gösteriyorum.


Yukarıdaki resimde artık bu başlıklara başlık özelliği kazandırıyorum 1 numara wordda nerede olduğumu gösteriyor, 2 numaralı ok giriş ve diğer ana bölümlere ki sarı renkte gösteriliyor, başlık 1 özelliğini kazandırdığımı gösteriyor, girişi seçiyorum sonra okla gösterdiğim yere tıklayınca başlık 1 özelliği kazanır, 3 nolu okla da aynı işlemi gerçekleştirdiğimi bölüm adlarınada başlık 1 özelliği kazandırdığımı görüyorsunuz, 4 nl ok aynı işelemi gerçekleştiriyorum fakat dikkat ederseniz başlık 2 özelliği kazandırıyorum, 5 nl ok da aynı işlemi tekrarlıyorum ama başlık 3 özelliği kazandırıyorum, 6 nl ok ise seçilen alt başlığa başlık 4 özelliği kazandırıyorum, şimdi bölümlerim hazır bunlar arasında tek tıkla nasıl gezeceğimize geldi. O da basit.



Arkadaşlar yukarıdaki resimde 1 nolı okla wordda nerede olduğumu gösteriyorum, 2 nlu okla solda görünen gezinti bölmesinin nasıl açılacağını gösteriyorum, 3 nl okla da açılan paneli gösteriyorum. Artık tezinizin başlıklarına kolayca ulaşmanız mümkün, mesela kaynakçaya bakıp tekrar geri gelmeniz mümkün, düşünün bunu 400-500 sayfalık bir tezde yapıyorsunuz, zamanınız size kaldı artık. Umarım yararlı olmuşumdur, word 2007 de zan edersem “bağlantılar sekmesi” bu görevi görecek. Başlık nasıl oluşturulur bölümüne dikkatli bakın.

Evet arkadaşlar bu dersimizde worda başlıkalr arası gezinti nasıl yapılır değinmeye çalıştım. Umarım yararlı olmuşumdur. Herkese selam.

Celal öney
Şanlıurfa 2015

3 yorum:

zenselman dedi ki...

Merhabalar,
Daha önce tezimin alıntılarını Word'ün başvurular kısmında ekledim. ancak daha sonra mendeley programını kurdum ve alıntılarımı, kaynakçamı mendeleyde ekledim. Beni size sorum: Wordte oluşturduğum kaynakçayı mendeleye ekleye/aktarabilir miyim? ekleyebilirsem nasıl?

celal öney dedi ki...

hocam kaynakçayı worda nasıl eklediniz sayfaya kendinizmi yazdınız yoksa worddaki başvurular bölümünden mi eklediniz yazarsanız yardımcı olurum

Legal Translation Company in Dubai dedi ki...

Thanks for sharing this knowledgeable blog with us, truly a great informative site. It is very helpful for us. Visit website Here: Building and Construction Translation Dubai
Civil Engineering Translation Dubai

Popüler Yayınlar