26 Aralık 2015 Cumartesi

Scrivener Snapshot kullanarak metnimizin gelişimini izlemek.

Arkadaşlar merhabalar, Bugün Scrivener’da Snapshot nasıl yapılır konusuna değinerek yazar ve araştırmacı arkadaşların metinlerini yazarken belli aralıklarla yazdıkları metnin Snapshootunu alırsa eğer, sayfada nasıl bir hareket içinde olduğunu kavrayabilir ve metni daha verimli bir şekilde yazabilir. Scrivener’da yazar istediği sayfaya istediği kadar Snapshot alabilir.
Bu özellikle önemli bir özellik, Word programında bunu pek fazla bilmeyiz ve kullanmayız, ha bire mouse’un scrollunu kullanarak bir aşağı bir yukarı hareket ederek sayfanın izlemesini gerçekleştiririz. Oysaki Scrivener’da bu tür olaylar bir tıkla meydana gelmektedir. Blogumda şu program güzel bu program değil gibi reklam içeren demeçlerden özellikle uzak duruyor daha çok kullanıcı dostu bir kulvar izliyorum. Hiç bir programın reklamını yapmıyor ve eleştirmiyorum da lütfen öyle bir kanının oluşmasına izin vermeyin. Neyse Scrivener programında metin yazarken elde ettiğimiz snapshotlerı nasıl kullanırız? Snapshot panelinde aldığımız anlık görüntü dediğimiz snapshotlar alındığı tarih itibariyle panelde yer almaktadır, kontroller bu panelin üzerinden gerçekleşmektedir. Hemen bakalım.
Scrivener türkçe derslerinden geçen dersimizde Scrsiviner’da taslak (Collecdtion) nasıl meydana getirilir konusunu işlemiştim. Bu dersimizde Snapshot (Anlık Görüntü) panelinin kullanımını göstermeye çalışacağım.

Yukarıdaki resimde 1 nl ok ile yazdığımız metinin snapshotnu almak için tıklamamız gereken button, tıklandıktan sonra 2 nl ok ile gösterdiğim alan hemen açlılacaktır 3 nl ok ile göstermeye çalıştığım panel ise aldığımız snapsotların biriktiği alan olacaktır.

Arkadaşlar yukarıdaki resimde 1 nl ok ile Snapshot almak için tıklamamız gereken buttonu gösteriyorum. 2 nl ok ile de alınan snapların tarihlerinin yer aldığı bölüm 3 nl ok ile de alınan snaplara verilemesi gereken isimlerin yazılabileceği yerleri gösteriyorum. Snap silinmek istendiği zaman 1 nolu okun gösterdiği + işaretinin yanında bulunan - işareti tıkladığımızda snapların silindiğini göreceksiniz elbettki snapı seçtikten sonra siliyoruz. 4 nl sarı alan ise alınan snapların görüntüsünü göstermektedir.
Peki snapları aldık baktık ki hatalı gidiyoruz şu tarihte aldığımız snapa gitmek istiyorum yani o tarihteki snapın içinde bulunan bilgilerin yazma ekranına gelmesini istiyorum yani tersine bir hareket söz konusu olunca “roll back” yapmamız gerekecek bunun içinde hangi snap roll back yapılacaksa onun üzerine sağ tıklanılıp Roll back yapılır. Göstereyim hemen.
Yukarıdaki resimde bir uygulama yaptım, 1 nolu alanda bulunan metinde yanlış yaptığımı fark ettim diyelim, 2 nl ok ile gösterdiğim snapshota geri gitmek istiyorum yanı o görüntüde bulunan metnin ana ekranıma gelmesini ve oradan tekrar devam etmek istiyorum diyelim. 2 nl ok ile gösterdiğim snap seriliyken 3 nl ok ile gösterdiğim Rollback butonuna basıyorum ve hemen ardından 4 nolu gösterdiğim bir uyarı gelerek ana yazım ekranda bulunan görüntünün silineceğini seçtiğiniz snaptaki görüntünün ana ekrana getirileceği uyarısını vermektedir. Bende 5 nl ok ile gösterdiğim gibi yes diyorum ve seçtiğim snaptaki görüntüyü alarak geriye sarmış oluyorum tekrar.

Arkadaşlar bugünki dersimizde Scriviner’da Snapshot nasıl kullanılır konusunu incelemeye çalıştık umarım faydalı olmuştur. Sorularınız olursa yorum bölümünde sorunuz.

Celal Öney

Gaziantep.

1 yorum:

Legal Translation Company in Dubai dedi ki...

Excellent article. It is Very interesting to read. I really love to read such a nice article. Thanks! keep rocking.
Financial Statements Translation Dubai

Popüler Yayınlar