9 Kasım 2015 Pazartesi

Scapple, Aldığın NOTLAR ARASINDA BAĞLANTI KURMANI kolaylaştır.

Herkese iyi günler arkadaşlar. Bugünki dersimizde Scapple programını nasıl kullanacağız konusunda sizlere bilgi vermeye çalışacağım. Hatırlayacağınız gibi bir önceki Scapple programı dersimizde Scapple’in ne işe yaradığını ve bizim için ne tür amaçların gerçekleştirilmesi konusunda yardımcı olabileceği konusuna değinmeye çalışmıştık. Bu derse geçmeden önceki dersin tekrarlanmasını, progamın mantığını anlamak için şiddetle tavsiye ediyorum.
Scapple programı, yazım alanında dünyada birçok yazarın kullandığı program olan Scrivener Programını hazırlayan firmanın meydana getirmiş olduğu bir programdır. Scrivener programının derslerini de bu blogda hazırlayacağım, ama biraz sabır.

Daha öncede belirttiğim gibi, blogda yer alan yazılarımda işimizi kolaylaştırabilecek programları öğretmeye çalışmaktayım. Şu program iyi bu program iyi, şunu tavsiye ediyorum şunu tavsiye etmiyorum gibi bir tartışmanın içine girmeyerek dünyanın kullandığı bu yazılımları sizlere de tanıtmaya çalışıyorum. Bu nedenle blogda yer alan derslerin tümünü öğrenmek zorunda değilsiniz. Size hangisi uygunsa yada ihtiyaçlarınızı karşılayan programlar neler ise onları tam anlamıyla öğrenmenizi tavsi ediyorum. Eğer öğenirken sıkıntılar yaşıyorsanız lütfen sitede yorum bölümünde soru sorabilirsiniz. Mutlaka sorularınızı cevaplamaya çalışacağım.

Şimdi Scapple programını nasıl kullanırız sorusuna cevap arayalım. Programın o şu ve bu butonlarını tanıtmaktan ziyade programla neler yapabileceiğimizi bilsek zaten o butonların öğrenimini kendimiz geröekleştireceğiz. Programın ne işe yaradığını geçen Scapple dersinde açıkladım. Bu dersimizde prgramı kullanmayı öğreteceğim. Yine söylüyorum Scapple programını (Software) bu adresten indirebilirsiniz.

scapple tutorials


Yukarıdaki resimde Scapple programını açtım. Programın ana ekranında sizinde gördüğünüz gibi iki satırlık bir metin var. Okla gösteriyorum. Bu iki satır İngilizce yazı, Scapple programının ana mantığını dile getirmektedir. Şöyleki birinci satırda double click anywhere to create a note: not eklemek için ekranın herhangi bir yerine iki defa tıklayın. Diğeri ise Drag notes onto one another to make connections: oluşturduğunuz notları birbir üstüne getirerek notlar arasında bağlantı sağlayabilirsiniz. Hemen yapalım.




Yukarıdaki resimde scapple programının arayüzünün herhangi bir yerine çift tıkladığımda “New Note” alanı oluşturduğumu görüyorsunuz. Ben bu eylemi birden fazla gerçekleştirerek ekranda birden fazla not alanı meydana getirdim. 1 nl okla yeni not alanlarını gösteriyorum. Şimdi de bu notlar arasında bağlantı nasıl kurulur onu anlatmaya çalışalım. 3 nl ok ile gösterdiğim hareketi yapmamız lazım, ilişki kurmak istediğimiz bir notu, hangi notla ilişkilendirmek istiyorsak o notun üstüne bırakmamız yeterli olacaktır. Öyle notlar arasında ok çizmenin bir gereği yok. Scapple programı notlar arasında ilişki kurmamızı kolayca sağlıyor. 2 nl okla notlar arasında kurduğum bağlantıları gösteriyorum.

Bir sonraki derste not alanlarında kullanabileeğimiz değişik stilleri öğrenmeye çalışarak Scapple ekranına ekleyebileceğimiz diğer dosya formatlarının nasıl ekleneceğini göreceğiz. Ben, gelecek dersin ne tür bir ders olacağı hakkında ufak bir ipucu vereyim.



Yukarıdaki resimde hemen bir görsel hazırlayarak Scapple programının bizim için bir pano görevi göreceği hakkında bir ipucu vermeye çalıştım. Akademik araştırma, organize olma, yazma ve okuma alanlarında yabancılar epey bir yazılım üretmiş adeta bilgisayarın bu süreçte önemli bir araç olduğunu vurgulayarak araştırmacıya önemli ölçüde yardımcı olduğu kararına vermışlardır. Ülkemizde bu alanda bir yazılım geliştirilmemiştir. Bu programların özelliklerini öğrenmek onları verimli kullanmak ve hatta hayal gücümüzü kullanarak bu programları başka amaçlar içinde kullanmamız bize bağlıdır. Proglamları bilmek önemli değil onları kullanmak ve kullanırkende farklı stillerde kullanmak önemlidir.


Bugünki dersimizde bize zihnimizdeki sorunun resmini oluşturmamıza yada notlarımız arsındaki bağlantıların kurulmasında yardımcı olabilecek Scapple programını tanıttım. Umarım yararlı olmuşumdur. Program hakkında düşüncelerinizi veya farklı kullanım yöntemlerinizi dersin altındaki yorum bölümünü yazarsanız ben dahil diğer ziyaretçiler de yeni şeyler öğreniriz. Herkese Saygılar.

Celal Öney

Şanlıurfa 2015

1 yorum:

Legal Translation Company in Dubai dedi ki...

Thanks for sharing this knowledgeable blog with us, truly a great informative site. It is very helpful for us. Visit website Here: Marketing Translation Dubai
Advertising Translation Dubai

Popüler Yayınlar