26 Ekim 2015 Pazartesi

Mendeley ile APA stilinde atıf atmak çok KOLAY

Arkadaşlar referans düzenleme aracımız olan mendeley eklentisini kullanarak metin içi atıf (APA) nasıl atılır ve kaynakça, metin sonuna nasıl eklenir, onu göstermeye çalışacağım.



Word programımızı açtıktan sonra yazmaya balışlıyoruz sıra metin içi atıf atmaya geldi ne yapacağız? Word programında hemen başvurular bölümüne gelerek mendeley dipnot ve kaynakça ekleme bölümüne geliyoruz. İlk başta hemen atıf atma stilimizi seçiyoruz. Stilimiz APA stili olacağı için genelkde American Phsicall Association 6 edition stilini seçiyoruz ve artık gereken yerlere tek tıkla atıf atıyoruz. Açıklamayı bir resim üstünde göstermek gerekirse


1 numaralı ok ile nereye atıf atacağımı belirliyorum. 2 numaralı ok ile “incert Citation” sekmesine tıklıyorum, 3 numarılı ok bana açılan pencerede atıf attığım yazarın isminin ilk harfini yazdığım arama bölümünü gösteriyor ki harfi yazar yazmaz istediğim yazar hemen beliriyor. 4 numaralı ok istediğim yazarın hemen ekrana geldiğini gösteriyor onu seçiyor 5 numaralı ok ile OK butonuna bastığımı işaret ediyorum. Ve sonuç o belgeye atıf istenilen stilde ekleniyor bize kalan sadece sayfa aralığı girmek ve yazımıza devam etmek, bu atıfı hemen kaynakçama ekleyeyim yoksa hemen unuturum sorusu artık sorulmasın çünkü mendeley, istenildiği kadar atıf verilsin kaynakça girilmek istendiği an bütün atıfların künyesini istenilen şekilde bir tıkla istediğin yere atıyor. Alttaki resimde verilen atıfı, sarı bölüm içerisine alarak göstermeye çalışıyorum


Şimdi sayfa aralığı girmeye çalşalım bunu da bir görsel üstünde somutlaştıralım.

Sayfa aralığı verirken 1 nolu okla sayafa aralığı vereceğim yere gelerek : s. 35-36 yazdım ve daire içine aldığım bir boşluğa tıkladım. Mendeley eklentisi yapılan değiğişikliği onaylamamı isteyecektir. 2 nolu okla gösterdiğim panelde elle yapmış oluğum değişikliği göstermektedir. 3 nolu ok ile “Keep Manuell Editing” seçmesini seçiyorum ve yaptığım değişikliği onaylıyorum.

Sonucu görelim ve kaynakçamızıda eklemiş olalım


Evet yukarıda atıf atılmış ve kaynakça oluşturulmuş bir metin var. 1 nl okla verdiğim atıf ve sayfa aralığını görüyorsunuz. 2 nl okla seçtiğim atıf sitili, 3 nolu okla da istediğim yere kaynakçayı oluşturdum ki 4 nl oklada bunu gösteriyorum

Bu desimizde APA stilini kullanarak mendeley eklentisi ile word programında referans vermeyi öğrendik aynı zamanda da kaynakça oluşturmayı. Herkese kolay gelsin. Sorular yorum bölümüne bırakılırsa disğer kullanıcılarımız da görür cevaplar daha geniş kitlelere ulaşır. Herkese saygılar

Celal Öney
Gaziantep 2015

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar