8 Aralık 2015 Salı

Tez ve Makale Yazım Aşamasında Citavi'nin Faydaları

Arkadaşlar herkese selamlar. Bu dersimizde de Citavi programını öğrenmeye devam ediyoruz. Citavi programının ne olduğu hakkında blogda epey bir ders hazırladım. Tanıtılması gereken birçok özellik de halen beklemektedir. Acele etmeden programın özelliklerini en iyi şekilde tanıtmayı hedefleyerek dersleri hazırlamaya çalışmaktayım. Arkadaşlar bugünki dersimiz Referans düzenleme aracı Citavi’nin word eklentisi olan Citavi All in eklentisinin (plugin) farklı bir özelliğini kullanarak tek tıkla tez nasıl yazılır özelliğini göstermeye çalışacağım.
Citavi Word eklentisini son bir kaç ders işlemeye çalıştım. Citavi programının önemli bir eklentisi olan bu program Word programını bir yazım aracı görevinden çıkartıp sadece düzenleme aracı olarak kullanılmasını sağlayarak tez veya makale işlerimizi sadece Citavi programında hal etmemizi sağlamaktaydı. Bu konu hakkında “tek tıkla tez nasıl yazılır” başlıklı makalemi tekrar okuyabilirsiniz.
Arkadaşlar, tez veya makale yazarken hazırlayacağımız notlardan yazım aşamasında nasıl yararlanacağımız konusunu işleyeceğimiz bu dersimizde citavinin word eklentisini daha verimli kullanma konusunun üzerinden tekrar geçeceğiz. Hiç vakit kaybetmeden göstermeye çalışayım.
Aşağıdaki resimde hepinizin de gördüğü gibi word programına geldim ve Citavi’nin word eklentisini çalıştırdım. Bu eklentinin nasıl çalıştırıldığı konusunda sizlere daha önce ders hazırlamıştım lütfen diğer citavi derslerini tarayınız. Resmin sol tarafında bulunan görünüme nasıl ulaştığımı soran arkadaşlara şunu söylemek istiyorum. Sol taraftaki sarı alan içerisine aldığım bölüm benim notlarım. 1 nl ok ile göstermeye çalıştığım alan “Knowledge” alanı bu alan citavi programında hazırladığım notlarımın kategorize edilmiş şeklini ve kategori başlıklarını citavi programından alır kullanmam için word eklentisine aktarır. 2 nl ok ile kategori başlığını ve 3 nl ok ile işaret ettiğim gibi bu kategoride kaç adet not hazırladığımı görmektesiniz. 2 nl ok kategori başlığımı göstermekte 4 nl ok ise bu başlık altında hazırladığım notların başlıklarını göstermekteyim.
Arkadaşlar işin en önemli noktası burası, ben bu notları düzenledim atıflarını attım sayfa aralıklarını girdim. 2 nl ok ile göstermeye çalıştığım başlığı tek tıkla yazdırıp dipnotlarını ve kaynakçasını otomatik olarak yan tarafta bir iki saniye içerisinde hazırlayacağım. Elbetteki sarı alan içerisinde bulunan notlar düzgün bir sıralamaya konulmuş ve bağlantıları not içinde yapılmışsa sorun çıkmayacaktır. Eğerki gelişi güzel alınmışsa belli bir sıralamaya doğru hareket edilmemişse citavi programı aldığımız notları sarı alandaki sıralama gibi yazdırmaya başlayacaktır. Hadi yazdıralım.
citavi dersleri, citavi nedir, citavi türkçe

Aşağıdaki resimde yukarıda da belirttiğim bölümü yazmaya çalışacağım 1 nl okla gösterdiğim başlığın üzerine gelerek sağ tıklıyorum açılan pencerede 2 nolu okla gösterdiğim alanın üzerine gelerek 3 nolu okla gösterdiğim panel açılmasını sağlıyorum. 4, 5, 6 nolu oklar ile göstermeye çalıştığım alanda bulunan “Current Catagory only” (sadece bu kategoride bulunan yazılar), “Current Category and its Subcategories” (bu ve bu kategorinin altınıda bulunan kategoriler altında bulunan yazılar, “Subcategories from the current caategory ony” (bu kategorinin sadece alt kategorileri altında bulunan yazılar) menüsünden kendimize uygun olanı yani yazmak istediğimiz bölümleri yazdırabiliriz.
 
Bu işlemi bir de videoda hazırladığım derste de göstermeye çalışacağım. İlk video çalışmam olduğu için baştan söyleyeyim bir takım aksaklıklar olabilir şimdiden özür diliyorum.

Arkadaşlar bugünki derste Citavi Pane ile yani Citavi'nin Word eklentisi ile tezimizi word programına nasıl ekleyebiliriz yada notlarımızı nasıl aktarabiliriz konusuna değinmeye çalıştım. Citavi ile ilgili derslerimiz henüz bitmedi. Önümüzdeki günlerde programın başka özelliklerinini tanıtmaya devam edeceğim. Herkese saygılar umarım blogda yer alan bilgiler yararlı olmaktadır.
Celal Öney
Gaziantep 2015

3 yorum:

garabıyık dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Skecherssız Kız dedi ki...

Hocam merhaba,

Öncellikle teşekkür ederim, Citaviyi sizin sayenizde öğrendim ve kullanıyorum.Harika bir program.
Program kendi bilgiasayarımda kurulu, ancak iş yeri bilgisayarına da kurmak istiyorum.
Senkronize edilebiliyor mu? herhangi bir hesap girişi olmadığı için iki farklı bilgisayarda kullanabileceğimi sanmıyorum ama emin olamadım?
Eğer olmuyorsa başka türlü iki bilgisayarda kullanmak nasıl mümkün olur hocam?

Birde ben son sürümüne güncelledim ama word de eklenti çalışmadı. Eklenti eski sürümünde kalmış çünkü. Yönlendiren bir ileti çıktı ve o adımları takip ettim ama düzelmedi. Ne yapabnbilirim hocam yardımcı olabilir misiniz bu konuda?

Teşekkür ederim...

Tuğba dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

Popüler Yayınlar