13 Kasım 2015 Cuma

Citavi Programında Yeni Bir Proje Nasıl Açılır?

Arkadaşlar herkese selam. Bu dersimizde tez yazım programı olan ve makale yazım projelerimizde kullanabileceğimiz en büyük yardımcımız Citavi programında yeni proje nasıl meydana getirilir konusu hakkında bilgi vermeye çalışacağım.


Bu programı neden öğrenmeliyiz? Citavi akademik araştırma, yazma, okuma ve organize olma aşamalarının tümünü içinde barındıran bir programdır. Citavi, iyi bir şekilde öğrenildiği taktirde programı öğrenen araştırmacı başka hiç bir programı öğrenme gereksiniminde olmayacaktır. Tek tıkla istediği tezi ve makaleyi bu program ile yazabilecektir.

Citavi programı ücretsiz bir program değildir. Ancak demo versiyonu bulunmaktadır bu versiyona araştırmacı en fazla 100 eser ekleyibilir ve onun üzerinden çalışma yürütebilir. Programı beğenirse satın almak zorundadır. Benim görevi siz kıymetli arkadaşlara bu güzel programı tanıtmak. Başlayalım o zaman.

Bir araştırmacının her araştırması bir projedir arkadaşlar. Tez yazmak, makale yazmak ve diğer yayın alanlarında bir şey üretmek hepimizinde bildiği gibi bir proje sonucu ortaya çıkan ürünlerdir. O halde proje kelimesinin anlamını iyi bilmek gerekir. Aklımızdaki bir fikri gerçekleştirmek amacıyla ortaya koydığımız hertürlü faaliyeti içeren eylemdir kanımca proje. Işte bu mantıkla işe yaklaşan Citavi programının yapımcıları da kişiye istediği kadar proje üretme ve bu projeler arasında bilgi aktarımını sağlama imkanı tanımaktadırlar.

Citavi programını kurduktan sonra bizden proje üretmemizi ister ve programın ilk açlış sayfası olan hoşgeldin sayfasında yeni projeler üretmek için bir alan mevcuttur.
Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi citavi 5 programını kurdum ve çalıştırdım. Karşıma yukarıdaki ekran geldi. Ekranın diğer bölgeleriyle pek fazla ilgilenmeden bizim için önemli olan kısımları oklar ile göstermeye çalıştım. 4 nl ok ile “project” kısmına gelerek “new project” diyorum. 2nl okla gördüğünüz gibi önceden iki proje oluşturdum.3nl ok ile önceden meydana getirdiğimiz projeleri tekrar açmak için kullanıyoruz. 1 nl ok ile projelerin bulunduğu sekmeyi gösteriyorum diğer sekmeler ürünün satın alınmasından sonra kaydedilmesi gereken “licence” bölümü ve programın dil gibi genel ayarlarının yapıldığı Settings bölümdür. Bu bölümlere şu an pek fazla dokunmuyoruz yeri geldiğinde bu konu hakkında da bilgi vermeye çalışacağım.


Yukarıdaki resimde oluşturduğumuz citavi projelerinin yer aldığı genel klasörü göstermeye çalışacağım. Citavi, projelerimizi 1 nl okla gösterdiğim Belgeler bölümüne saklıyor, 2 nl okla bendeki dosyaların nerede olduğunu göstermeye çalışıyorum. Bütün yedeklemeleriniz başka bir klasör belirtmedikçe burada saklanır.


Yukarıdaki resimli anlatımda citavi programını kullanarak yeni bir proje oluşturuyorum. Okla gösterdiğim yere projenin ismini girdikten sonra ok diyoruz. Ve aşağıdaki görsel ile karşılaşıyoruz.


Ben projeyi oluştururken Sample project dedim ve ok ile bunu gösteriyorum. Proje sayfam hazır artık bundan sonra bu proje ile ilgili bütün işlemlelrimi bu ekran üzerinden gerçekleştireceğim.

Arkadaşlar bu dersimizde citavi programını öğrenmeye başlayarak citavi programında yeni bir proje nasıl meydana getirilir var olan projelerimiz nerede saklanır konuları hakkında bilgi vermeye çalıştım. Citavi programını en ince ayrıntısına kadar öğretmeyi planladığım bu blogda lütfen dersleri dikkatli takip edin ve örnekler oluşturarak program hakimiyetinizi geliştirin. Herkese saygılar.

Celal Öney

Şanlıurfa 2015

2 yorum:

Karakose dedi ki...

Teşekkürler emeğinize sağlık.

Legal Translation Company in Dubai dedi ki...

Thanks for sharing this knowledgeable blog with us, truly a great informative site. It is very helpful for us. Visit website Here: English Arabic Translation Services in Dubai
English to Romanian Translation in Dubai

Popüler Yayınlar