24 Ekim 2015 Cumartesi

Mendeley Dersleri, 5 Adımda Esere Anahtar Kelime ve Tag Nasıl Eklenir?

Merhabalar arkadaşlar, Mendeley dersleri diye adlandırdığımız Akademik araştırma ve yazma sürecinde teknoloji nasıl kullanılır destek eğitiminde bugün Mendeley türkçe derslerinden biri olan Anahtar kelime ve tag ekleme olayını anlatacağım.

Arkadaşlar mendeley’e internetten ve elle kaynak eklemeye başladınız. Kaynakların sayısı gittikçe artmaya başladı işte burada kaynaklara yapacağımız anahtar kelime veya tag eklemeleri kaynaklarımızın sınıflandırmasını çok kolay bir şekilde yapacak ve aynı zamanda topladığımız kaynaklara ulaşmayı hızlandırracak.

Siz kaynak eklerken mutlaka zamana, konuya, mekana ve belirleyeceğiniz bölümlere göre anahtar kelime ekleyebilrisiniz. Belirlediğiniz anahtar kelimeler ve taglar aynı zamanda akademik çalışmanızın ana hatlarını da ortaya çıkartacaktır. Ayrıca akademik çalışmanızın bir konusu hakkında kaynakça toplamanıza da yardımcı olur. Mendeley programı bu konuda size yardımcı olarak ekleyeceğiniz eserlere anahtar kelime eklemeye olanak tanır. Aşağıdaki resimde gerekli yönlendirmeyi yaptım.



1- bulduğum kaynağı ekledim. Sağ taraftaki alanları doldurarak kaynağın künyesini girdim.
2-kaynağımın hangi konuya ait olduğunu belirmek için ona “eğitim” tagını verdim
3-kaynağımın hangi anahtar kelimeler tarafından bulunmasını istiyorsam künye ekleme alanındaki anahtar kelime ekle alanına bu kelimeleri girdim
4-sağ tarafta anahtar kelimeleri gösteren bir tablo var orada anahtar kelimelerim yer alır eser aradığımda buradan istediğim esere kolayca ulaşırım
5-Mendeley programı sadece esere eklenen anahtar kelimelere göre tarama yapmaz istenildiği taktirde yazar ve yayıncı alanlarına girilen bilgiler ile de tarama yapar.

Bu dersimizde mendeley kullanarak kaynaklarımızı nasıl guruplamaya çalıştığımızı anlattım. Umarım yardımcı olmuştur. Türkçe Mendeley dersleri ne devam edeceğim takipte kalın.

1 yorum:

Legal Translation Company in Dubai dedi ki...

Thanks for sharing this knowledgeable blog with us, truly a great informative site. It is very helpful for us. Visit website Here:

arabic english legal translation
Automotive Manual Translation Dubai

Popüler Yayınlar