8 Kasım 2015 Pazar

TEZ VE KİTAPLARDA KULLANILAN TABLOLAR LİSTESİ NASIL YAPILIR?

Arkadaşlar herkese selam ve herkese kolay gelsin, geçen dersimizde tezimize ekleyeceğimiz resimlerin tablosunu nasıl yaparız konusuna değinmeye çalıştım. Bu dersimizde tezimize ekleyeceğimiz tabloların listesini nasıl yaparız konusuna işleyeceğiz.




Resim listesi nasıl yaparız?
İçindekiler listesi nasıl aparız?

Öncelikle word’da bir sayfa açarak işe başlıyoruz. Açılan sayfada bir iki enter yapalımki üste sayfa eklemek için çalıştığımız sayfanın en üstüne rahatça tıklayabilelim.

tablo listesi


Yukarıdaki resimde 1 nl okla iki enter yaparak tablonun geleceği alanı ayarladım. 2 nl okla ekle sekmesine geçtim, 3 nl okla tablo sekmesine geçtim, 4 nl okla istediğim kadar hücre ve satırda tablomu hazırladım. Aynı işlemi tekrar ederek aynı sayfada bir kaç tablo daha yaptım arda arda.



Yukarıdaki resimde tabloyu seçmek için sol tarafta 1 nl okla gösterdiğim yıldızı seçerek tablonun tümünü seçiyoruz ve tablo seçiliyken sağ tıklayarak 2 nl okla gösterdiğim “resim yazısı ekle “ sekmesini tıklıyoruz.



Açılan pencerede tablo numarası otomatik gelmektedir. 1 nl alanda hemen tablomu belirten yazımı yazıyorum. 2 nl ok bunun tablo olduğunu gösteriyor. 3 nl alan ise yazacağınız tablo belirtme yazısının tablonun üstüne mi yoksa altına mı yerleşmesini soruyor. Aynı işlemi diğer tablolarıma da uyguluyorum.

Add caption


Gördüğünüz gibi tablo açıklayıcı yazılarını oluşturdum. Şimdi tablo listesi yapıyorum ve tabloların bulunduğu sayfanın üstüne bir yeni sayfa açıyorum ve liste ekleme ekranını getiriyorum.



Evet arkadaşlar, 1 nl okla başvurular bölümüne geldim, 2 nl okla tablo ekle penceresini açtırıyorum, 3 nl okla da açılan pencereye tamam diyerek tablolar listesi otomatik olarak acılıyor.



Word'da Tablolar Listesi nasıl oluşturulur konusunu öğrendik, istediğiniz yerde resim ve tablo oluşturmayı yapabilirsiniz, ayrıca içindekiler tablosunu da öğrendiniz. Tam öğrenmeniz için örnek yaparsanız sizin için iyi olur.


Bu dersimizde Microsoft Word'da tablo listesi nasıl yaparız onu öğrenmeye çalıştık. Bazen bazı tezlerde epey bir tablo oluyor bu tabloların listelenmesi gerek, bu dersimiz bu zorluğu çeken arkadaşlara da gelsin. Sorularınız olursa yorum bölümünde sorun. Cevaplamaya çalışırım. Umarım yararlı olmuştur. Herkese saygılar.

Facebook'ta Paylaş

Celal Öney

Şanlıurfa 2015

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar